Pacjencie, czy znasz swoje prawa?
Jeśli jesteś w sytuacji, w której zakład opieki zdrowotnej lub personel udzielający świadczeń zdrowotnych w placówkach publicznych lub prywatnych, naruszył twoje prawa ? zgłoś się do Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
Pamiętaj, że jako pacjent masz prawo do:
- Świadczeń zdrowotnych
- Informacji o swoim stanie zdrowia
- Zachowania przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych tajemnicy informacji związanych z leczeniem
- Wyrażenia zgody albo odmowy na udzielanie świadczeń zdrowotnych.
- Poszanowania intymności i godności
- Dokumentacji medycznej
- Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
- Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
- Opieki duszpasterskiej
- Przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie
Jeśli twoje prawa zostały naruszone zadzwoń:
Bezpłatna inforlinia: 800 190 590 (czynna pn. – pt. w godz. 9.00 – 21.00)
połączenia z tel. komórkowego (płatne wg stawek operatora):
(22) 833 08 85; (22) 635 59 96
Informacji na infolinii udzielają specjaliści z zakresu ochrony zdrowia oraz prawnicy.
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
al. Zjednoczenia 25
01-829 Warszawa
tel. (22) 532 82 50; fax (22) 833 08 86
e-mail: sekretariat@bpp.gov.pl (adres poczty elektornicznej jest chroniony przed robotami spamujacymi. Wprzeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć)
Rzecznik Praw Pacjenta jest centralnym organem administracji rządowej. Został powołany ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Realizuje swoje zadania przy pomocy Biura Rzecznika Praw Pacjenta.